Prvý krok

Najprv je nutné analyzovať chyby feedu. Základné chyby feedu vám pomôže odhaliť náš XML audit. Je zadarmo a pomôže vám odhaliť základné technické nedostatky vášho XML feedu.
Ďalej je vám k dispozícii aplikácia Repairman. Tá pomôže nájsť a jednoducho opraviť ďalšie chyby, ktoré sa dajú vyriešiť automaticky. Aplikácia je zadarmo a môžete si ju aktivovať v Mergado Store.
Ďalším vodítkom sú administrácie jednotlivých porovnávačov cien. Väčšina z nich vás upozorní na to, čo sa im nepáči. Či už sú to nespárované položky (kvôli názvu produktu či jeho kategórií) alebo napríklad nedostatočné identifikátory produktu. Každá administrácia je trochu iná a každý porovnávač má trochu iné požiadavky, preto je vhodné pristúpiť ku každému feedu individuálne.
Analýza inzercie - na vyhodnotenie tohto hľadiska je nutná znalosť online marketingu alebo marketingový konzultant, ktorý vám s tým pomôže. Je to často beh na dlhú trať, ale z dlhodobého hľadiska to môže s výsledkami vašich predajov pekne pohnúť.
TIP: Základy práce s Mergadom sa môžete učiť i prostredníctvom videa!
Pomocou Google Analytics alebo štatistík jednotlivých porovnávačov môžete zistiť, ktorý tovar je na porovnávačoch stratový a potom tento problém riešiť. Dôvody stratovosti sú rôzne. Tovar môže byť napríklad zaradený v zlej produktovej karte, môže mať zle nastavenú cenu za preklik, jeho dostupnosť nie je ideálna alebo mu napríklad chýba obrázok. Skúsený marketér vám takéto chyby pomôže rozkľúčovať. Rovnako tak je vhodné zamerať sa na tovar, ktorý vám generuje zisk a skúsiť, či napríklad zvýšenie ceny za preklik povedie k nárastu predaja.
Mergado odporúča nájsť si človeka či agentúru, ktorá sa na cenové porovnávače špecializuje. Ide o vysoko odbornú službu, s ktorou ide ruka v ruke aj jej cena. Avšak výsledky inzercie a predajov potom môžu byť neporovnateľné. Odporúčame vyberať z certifikovaných agentúr. Sú to špecialisti, ktorí porovnávačom naozaj rozumejú.